Algorytm aplikacji Instagram opiera się na aktywności jego użytkowników. Dlatego może być idealną tubą łączącą twój content z potencjalnym klientem. Dobiera on bowiem treści wyświetlane, do indywidualnych zainteresowań użytkownika, określanych na podstawie jego ruchów w sieci. Inwestując duże pieniądze w reklamę w telewizji, ryzykujesz, że odbije się ona od ściany. Dzięki mediom społecznościowym trafisz w sam środek tarczy.
To, że powinieneś, a nawet musisz być obecny na Instagramie już wiesz. Co wobec tego ze strategią marketingową jaką powinieneś przybrać? Nie martw się mamy dla ciebie kilka wskazówek.
Prosto do celu
Przy promowaniu konkretnych treści na profilach potencjalnych klientów, w celu dotarcia do nich czas gra pierwsze skrzypce. Innymi słowy musisz dostosować czas publikowania treści. Powinien on bazować na tych momentach w ciągu doby, kiedy w aplikacji grzebią i scrollują twoi odbiorcy. Nie musisz jednak ustalać tego samodzielnie. Konta, funkcjonujące w insta-świecie jako biznesowe mają dostęp do statystyk, które poinformują cię o tym, kiedy twoi odbiorcy zaglądają na Instagram.
Najważniejsza przyjaźń
Kolejnym bardzo istotnym krokiem w strategi marketingowej wdrażanej przez te konkretną aplikację jest więź twoja i użytkowników. Odbiorcy z każdej strony zasypywani treściami decydują samodzielnie o tym, jakie informacje ich interesują, jakie nie. Dlatego ty i twoje treści musza się wyróżniać, być wyjątkowe. Twoja marka ma być ich przyjacielem, nie produktem, za który mają zapłacić.
Social media jak sama nazwa wskazuje bazują na społeczności. Dlatego nie powinieneś zamykać się sztywno w ramach własnego profilu. Twoja aktywność, komentarze, lajki i interakcje z innymi powiązanymi z twoją działalnością, czy branżą kontami, czy użytkownikami pozwolą ci budować pozytywne skojarzenia i relacje. Nikt nie zauważy nawet, że promujesz przy tym własną markę.
Hashtag, lecz nie świruj z nim aż tak
Hashtagi są w przypadku aktywności na Instagramie, bardzo istotne. Nie powinieneś jednak strzelać nimi na oślep. Odpowiednie podpisy, hasła umieszczone pod zdjęciem lub filmem ułatwią dotarcie do użytkowników, dlatego jeśli będziesz nimi operował nieumiejętnie twoje treści będą wyświetlać się użytkownikom nie zainteresowanym ofertą. Pamiętasz co napisaliśmy wyżej? Gdybyś chciał w ciemno inwestować w reklamę umieściłbyś ją w telewizji, w nadziei, że w trakcie jej emisji, twój potencjalny klient nie wyjdzie do ubikacji, bądź nie przełączy kanału. Z resztą sam zapewne czujesz się zirytowany reklamami, rzeczy, których nie potrzebujesz. Nie zostawiaj, więc po sobie smrodu i nie powoduj złych skojarzeń z firmą, nawet u tych użytkowników, którzy nie są w gronie twoich odbiorców. Skąd wiesz że za jakiś czas się to nie zmieni?
Relacje, ulotne, ale skuteczne
Kilka lat temu aplikacja poszerzyła swoje opcje o dodawanie Stories-czyli krótkich czasowych relacji. One również stały się pewnego rodzaju marketingowa broną w walce o klienta. Jest to doskonałe narzędzie przykuwające uwagę. Nawet niepozorna treść opatrzona może być odnośnikiem do innego postu.
W relacjach na Instgramie można udostępniać także treści innych użytkowników, screeny z wiadomości, czy zdjęć zadowolonych klientów. Promowanie działalności twojej grupy odbiorców to krok w stronę członków społeczności, jaką budujesz w okół swojej marki.
Ucz się na błędach
Efekty twoich działań badać możesz i analizować za pomocą dostępnych w aplikacji narzędzi. Monitorowanie statystyk, to świetne sitko dla błędów, jakie możesz popełniać w strategii. Ucz się i nie bagatelizuj liczb. One mówią same za siebie!