Choć reklama Google AdWords jest bardzo popularna, to wciąż można doszukać się w niej wielu mitów, które gdzieś w sieci są powtarzane przez osoby, które zupełnie nie znają się na rzeczy. Mało tego! Prawdopodobnie nigdy nie korzystały z tej formy reklamy i linków sponsorowanych i dalej przenoszą swoją niewiedzę, myśląc że w ten sposób pomagają innym. Dzisiaj będziemy rozważać na temat tego, czy ktoś w ogóle klika w reklamę AdWords?
Istnieje błędne przekonanie, jakoby linki sponsorowane były nieskuteczne. Wystarczy tylko pomyśleć, gdyby rzeczywiście tak było, już dawno taka forma reklamowa zostałaby wyparta przez inne możliwości i każdy zapomniałby o Google AdWords. Jednak, jak widać po wynikach, po wielu poradnikach, organizowanych szkoleniach czy ofertach agencji reklamowych, ten sposób widoczności w sieci ma się całkiem dobrze i nic nie wskazuje na to, aby nagle przestała być stosowana przez różne firmy.
Kliknąć czy nie?
Coraz więcej ludzi dokonuje zakupów za pośrednictwem Internetu. A gdzie zaczynamy pierwsze poszukiwania? Właśnie w wyszukiwarce Google, wpisując odpowiednie słowa kluczowe – hasła. Wtedy pojawiają się wyniki, a dokładniej, cała masa wyników. Raczej statystyczny internauta nie przegląda każdej kolejnej strony, a wybiera tą pierwszą z brzegu. Czy widząc, że link jest „reklamą” – czyli pochodzi ze skonfigurowanej kampanii reklamowej za pomocą Google AdWords powie sobie w myśli „niee, szukam dalej”. Wątpliwe. Prawdopodobnie nawet nie zauważy, że pierwsze wyniki to efekt reklamy sponsorowanej i szybko w nią kliknie, aby ekspresowo znaleźć się na stronie i rozpocząć swoje zakupy (bądź poszukiwanie usługodawcy – aktualne dane z rynku). Jest to prosty przykład tego, że jednak ktoś klika w taki typ reklamy!
Ktoś oczywiście może powiedzieć, że był to przypadek. Ale przeanalizujmy inną sytuację. Nasza strona korzysta tylko z naturalnych wyników i jej pozycja jest daleko, daleko w tyle. Prawdopodobnie na czwartej, a nawet dziesiątej stronie w wyszukiwarce Google. Jaka jest szansa, że statystyczny Internauta tam dojdzie? Możemy z dużą pewnością powiedzieć, że bliskie zeru. Nawet Ty, czytający ten wpis ograniczasz się maksymalnie do dwóch stron, jeżeli odnajdujesz interesujące Cię informacje, jeżeli nadal nie widzisz odpowiedzi na swoje zapytania, rozszerzasz poszukiwania o kolejne dwie strony – maksymalnie! Dlatego linki sponsorowane to rewelacyjny sposób na tę widoczność, na uzyskanie satysfakcjonujących wyników. I czy ktoś w to klika? Klika! I możesz się o tym przekonać po pierwszej, poprawnie skonfigurowanej kampanii w panelu AdWords. Jednak pamiętaj – odpowiednie słowa kluczowe i wykluczenia niektórych fraz to sposób na sukces w samodzielnym tworzeniu własnej reklamy.
Czy warto wierzyć w opinie? Tak, ale też trzeba przesiać w niej prawdę, przecież do tej pory są osoby, które wierzą, że Elvis żyje, dlatego sugestie, że linki sponsorowane nie są skuteczne ma w sobie tyle samo racji, co spiskowe teorie o Presley’u.
Źródło: https://mediaclick.pl/